Nema dokaza da je smrt američkog lijekara povezana sa vakcinom protiv Covida-19

13.01.2021 - 16:05 | Vijesti >> Svijet
 

Američki liječnik Gregory Michael umro je 16 dana nakon što se cijepio protiv Covida-19. Iako se uzrok smrti još istražuje, na mrežama se šire teze da je umro zbog cjepiva.

Korisnici Facebooka masovno dijele prijevod statusa Heidi Neckelmann, supruge američkog liječnika Gregoryja Michaela (56) iz Miami Beacha, koji je umro 16 dana nakon što je primio cjepivo proizvođača Pfizer/BioNTech. 

Neki od korisnika Facebooka objavu ovog posta popratili su konstatacijom da je liječnik obolio i umro “zbog snažne reakcije na COVID vakcinu” (takva je objava, u međuvremenu uklonjena, bila dijeljenja u grupi podrške bivšem saborskom zastupniku Ivanu Pernaru), odnosno zaključili da je liječnik “još jedna žrtva cjepiva”.

Provjerili smo što se doista dogodilo s ovim američkim liječnikom i koje su bile okolnosti njegove smrti. Točno je da je Gregory Michael umro nešto više od dva tjedna nakon cijepljenja. Međutim, trenutno nema dokaza koji bi upućivali da je smrt povezana s cjepivom. Dodatna istraga je u tijeku.

Liječnik Gregory Michael cijepljen je 18. prosinca, cjepivom proizvođača Pfizer/BioNTech, a tri dana kasnije uočio je na koži petehije, okrugle pjege koje se pojavljuju na koži kao rezultat potkožnog krvarenja odnosno pucanja kapilara. Liječnici u zdravstvenoj ustanovi “Mount Sinai Medical Center” dijagnosticirali su mu Idiopatsku trombocitopeničnu purpuru (ITP).

Prema stručnom radu Predstojnice Klinike za pedijatriju u Kliničkom bolničkom centru Rijeka, prof. dr. Jelene Roganović, riječ je o hematološkom poremećaju  koji nastaje “zbog ubrzane fagocitne razgradnje antitijelima obloženih trombocita, prvenstveno u slezeni”. Šesnaest dana nakon primanja cjepiva, liječnik je umro uslijed izljeva krvi u mozak, što je direktna posljedica dijagnosticirane mu bolesti.

Uzrok ove smrti istraživan je u nadležnoj zdravstvenoj ustanovi okruga Miami Beach, Miami-Dade County Medical Examiner Department, otkud su izvijestili da se u ovom trenutku smrt liječnika “ne može definitivno povezati s Pfizerovim cjepivom protiv koronavirusa, koje je primio nekoliko tjedan ranije”. Jedan od vodećih ljudi ustanove Miami-Dade County Medical Examiner, Darren Caprara, rekao je: “Prije nego se ustvrdi da postoji definitivna veza između primanja cjepiva i smrti liječnika Gregory Michaela, postoji cijeli niz mogućih razloga koji moraju biti istraženi.”

Nakon obdukcije, koja je objavljena 5. siječnja, uzorci su poslani na daljnje ispitivanje u koje su uključeni “ministarstvo zdravstva” Floride (Florida Department of Health) te američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (US Center for Disease Control and Prevention). O slučaju su se oglasili i Pfizer i BioNTech, iz kojih su poručili: “Pfizer i BioNTech su svjesni slučaja smrti liječnika 16 dana nakon primanja prve doze cjepiva. U pitanju je vrlo neuobičajen slučaj trombocitopenije. Aktivno istražujemo ovaj slučaj, ali u ovom trenutku vjerujemo da on nema direktne veze s cjepivom. Nakon širokog kliničkog ispitivanja, kao niti nakon velikog broja cijepljenja koje je uslijedilo od odobrenja cjepiva prošlog mjeseca, nema indikacija da cijepljenje može biti povezano s trombocitopenijom.” (USA Today)

U Sjedinjenim američkim državama cijepljeno je već skoro 10 milijuna ljudi (Bloomberg), a slučaj liječnika Gregoryja Michaela jedini je koji cijepljenje povezuje s oboljenjem Idiopatska trombocitopenična purpura (ITP). Najznačajnije dosad primjećene nuspojave su snažne alergijske reakcije, koje su se pojavile u 29 slučajeva, ali od njih nitko nije umro.

Ovo nije prvi put da se ova bolest dovodi u vezu s cijepljenjem. Studija iz 2003. promatrala je vezu između ITP-a i MMR cjepiva (protiv ospica, zaušnjaka i rubeole). Zaključeno je da u razdoblju od šest tjedana nakon primanja MMR cjepiva postoji vrlo mali povećani rizik od razvijanja ITP-a (u jednom od 25.000 slučajeva).

(Faktograf.hr)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA