14 TRIKOVA kojima se služe SUPERMARKETI da vas NATJERAJU DA KUPITE VIŠE: Ako vidite ovo na ulazu NE NASJEDAJTE!

06.03.2021 - 16:28 | Zanimljivosti >> Kiosk

Polazak u supermarket može se pokazati prilično iskustvom. Većina ljudi planira svoje "putovanje" prije vremena, pa čak i odlaze u određeni sat kako bi izbjegli čekanje u dugim redovima. Svi žele da njihov posjet bude što brži i učinkovitiji. Međutim, ta mjesta djeluju na tajanstveni način i uvijek nas na kraju natjeraju da provedemo više vremena nego što smo planirali. Ako se možete povezati s ovim, ne brinite. Svi smo u nekom trenutku pali na ove trikove i nikad nije kasno da ih uočite kako biste mogli nešto poduzeti po tom pitanju.

Zbog toga je Bright Side smislio popis trikova pomoću kojih te trgovine natjeraju da kupimo više. Pogledajte prepoznajete li nekoga od njih.

6c92b450fc93f922ff1e17a6b8

Supermarketi smještaju mnoga velika kolica za kupovinu odmah na ulazu. Za razliku od onoga što ste možda mislili, ovo se zapravo ne radi zbog vaše udobnosti, već da biste ta kolica punili proizvodima. Nije ni čudo zašto na kraju kući ponesete velik broj nepotrebne robe. Prema Martinu Lindstrømu, marketinškom savjetniku i autoru knjige, Brandwashed: trikovi koje tvrtke koriste kako bi manipulirali našim umovima i nagovorili nas da kupujemo, tijekom eksperimenta znanstvenici su udvostručili veličinu kolica. Ova mala promjena rezultirala je time da su ljudi kupili 40% više.
Supermarketi dobro koriste sezonske kampanje, poput Božića, Uskrsa ili Valentinova. To znači da ćete tijekom ovih posebnih razdoblja u godini vidjeti proizvode (posebno čokoladu) koji aludiraju na blagdane. Ponekad ćemo ionako na kraju kupiti ove vrste proizvoda. Ali kad odmah ne pomislimo na to, supermarket je već stvorio potrebu za njima.
Još jedan trik koji supermarketi koriste je imati voće, povrće, pa čak i pekaru u prvom prolazu. Obrazloženje toga? Prema članku Sveučilišta Butler u "Kupovina namirnica za vaše zdravlje", ovaj je dio poznat kao "zona dekompresije", prostor koji miješa mirise i boje zbog kojih se osjećamo dobro i zdravo, ali koji nas vode i da druge stvari kupujemo impulzivno . "Nije tajna da mnogi ljudi imaju za cilj kupnju zdrave hrane u supermarketu, ali prevladavajuće okruženje čini da je tu namjeru teško postići", istaknuli su autori članka u svojoj publikaciji.
Jedna stvar koja vas čini još osjetljivijima na trikove supermarketa da prodate više jest kupovina namirnica kad ste gladni. „Odlazak u kupovinu kad ste gladan recept je za katastrofu, što vas dodatno mami da popustite kupnji primamljivih slatkiša i nezdrave hrane. Kad je ljudsko tijelo gladno, čovjek gubi samokontrolu, posebno kada je okružen hranom. " Ovo je još jedna točka obrađena u članku "Kupovina namirnica za vaše zdravlje" Sveučilišta Butler. Studija iz 2015. zaključila je da glad promovira kupnju općenito.
Besplatni uzorci hrane još su jedan način da nas potaknete da kupujemo više. Jeste li ikad bili u prolazu supermarketa i ponuđeno vam je da probate krišku sočnog, svježeg mesa koje prodaju? Prema članku objavljenom u Supermarket News 2004. godine, 68% potrošača u supermarketu u Indianapolisu u SAD-u reklo je da ih proizvodi za uzimanje uzoraka nagovaraju na kupnju. To je pak bilo korisno za trgovinu jer je uspjelo povećati prodaju određenih proizvoda koje su pokušavali promovirati za između 600% i 2000%. Ova je tehnika aktualna i danas.

f10b795f2391253319bfa2a026

Poznata tehnika prodaje je stavljanje proizvoda na vidik kako bi vas potaknuli da kupujete više. Zbog toga želite kupiti stvari bez obzira na stvarnu vrijednost proizvoda. Na primjer, uzmite šećerne žitarice. Na pakiranju često imaju animirane likove. Kada ih djeca vide, odmah će poželjeti proizvod. Pogodno je da su postavljeni na idealnoj visini da ih djeca mogu doseći. Upravo zbog toga zemlje poput Čilea i Meksika prelaze na ideju da zabrane pojavljivanje izmišljenih likova na kutijama sa žitaricama. Cilj ove strategije je smanjiti visoke stope pretilosti koje pogađaju obje zemlje.

f10b795f2391253319bfa2a026

Još jedna zamka u koju uvijek upadamo je "3 × 2" ili klasična ponuda "kupi jedan uzmi jedan besplatan". Oni možda neće biti tako sjajni kao što se čine. Na primjer, u slučaju ponude "3 × 2", istina je da ostvarujete 33% popusta na svaki proizvod koji kupujete. Međutim, zapravo to ne možete tako vidjeti jer da biste ostvarili popust, morate kupiti 3 proizvoda. To bi mogla biti veća količina od one koja bi vam trebala. Dakle, ako trebate velike količine nečega ili kupujete nepropadljivi proizvod (poput maslinovog ulja, paste za zube itd.), Onda je to dobra ponuda, sve dok prethodno nisu povećali osnovnu cijenu. Inače biste možda trebali dobro razmisliti prije nego što kupite velike količine nečega.

Supermarketi također koriste nešto što se naziva "psihološkim cijenama", što je u osnovi način utvrđivanja vrijednosti proizvoda prema utjecaju koji će imati na potrošače. Postoje različite strategije psihološkog određivanja cijena. Najčešći u supermarketima je daleko neobična cijena. Na primjer, proizvod koji zapravo vrijedi 100 američkih dolara oglašavat će se kao "snižen" i prodavati po 99 američkih dolara. To je zato što potrošači imaju tendenciju opažati da su cijene ispod nivoa niže nego što zapravo jesu.

050a935537b5b7317921fabf3c

Glazba koja se pušta u supermarketu također može imati važan utjecaj na naše navike kupovine namirnica. Sve dok je spor, tih ili klasičan, provodit ćemo više vremena u prolazima trgovine.

Vjerojatno ste primijetili da kad namjeravate svoje namirnice platiti putem interneta, neki vam supermarketi iznenada kažu da vam nedostaje određena svota dolara da biste besplatno dobili dostavu. Ovo je također trik koji, iako se čini bezazlen, može na kraju imati ogroman utjecaj na vaše mjesečne račune. Dobro rješenje bilo bi naručiti zajedno s drugima kako biste postigli minimalne vrijednosti narudžbe ili besplatnu dostavu.

Ponekad, kad odete u supermarket, primijetit ćete da se neki osnovni proizvodi, poput jaja, ne nalaze na istim mjestima kao i obično. Odjednom, prisiljeni ste hodati kroz sve prolaze dok napokon ne pronađete ono što tražite. Kao da to nije dovoljno, trgovine će svako toliko promijeniti cijeli izgled. Gotovo kao da ste u videoigri i upravo ste prešli na sljedeću razinu. Sljedeći put kad idete, morat ćete ponovno proći kroz cijelu trgovinu. To se uglavnom radi kako bi se ljudi izgubili, što će ih najčešće dovesti do kupnje stvari koje im zapravo nisu potrebne.
Osvjetljenje je važno i utječe na kupnju. Pomaže u iznošenju određenih proizvoda. Zato se supermarketi koriste posebnom rasvjetom kako bi određeni proizvodi izgledali svježije. Na primjer, voće i povrće uvijek izgleda kao da je tek prikupljeno s polja i odneseno u trgovinu. “Svjetlost bi trebala usmjeravati i voditi kupca kroz trgovinu. Savršeno postavljena prodajna područja tada mogu povećati zadovoljstvo prilikom kupnje i uspjeh u prodaji, ”kaže André Schweinsberg, Vertical Application Manager Shop EU u LEDVANCE.

"Boja naglašava kvalitetu proizvoda i čini ih posebno privlačnima kupcima", dodaje. Doista, psihologija boja ima puno veze i s ovim. U mnogim supermarketima svaki odjel ima drugačiju boju, ovisno o vrsti proizvoda koji prodaje. Na primjer, mesnica bi trebala imati pretežno crvenu boju, jer to meso čini ljepšim.

a5730250cba79285bb550aac1c
Sljedeća uobičajena strategija koju supermarketi koriste je nešto što se naziva "plasman na mjestu kupnje". Ovo je u osnovi postavljanje proizvoda pored blagajne kako bi se potaknuo impuls potrošača na kupnju. U osnovi se tamo može smjestiti bilo koja vrsta proizvoda. To je način da i ljudi isprobaju nove proizvode.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
 
MOŽDA VAS ZANIMA